20.09.2022

Solid partnerskap med Rossignol

Solid partnerskap med RossignolOverbevist over den nye Jupiter slipemaskinen: Joao Mendes (Racing Department Rossignol, Moirans, til høyre) sammen med Emanuel Mayringer (Key Account Manager Racing WINTERSTEIGER)
© Mendes Joao

Rossignol, som er et verdensomspennende selskap innen vintersport- og fjellsportsutstyr, stoler på Jupiter-skiservicesystemet fra WINTERSTEIGER for servicen på racingskiene deres.

I 2021 kom Jupiter, den siste generasjonen av maskiner fra WINTERSTEIGER AG, på markedet. Jupiter tilbyr blant annet følgende høydepunkter: Trim Cut – automatisert forbehandling av sideveggene, V-Edge for variable kantvinkler over lengden på skien for under- og sidekanter, 3D-strukturer som oppfyller alle krav innen racing og en QR-kode scanner for automatisk gjenkjenning av ski. Det nye servicekonseptet gir også effektiv og økonomisk drift kombinert med meget høy kapasitet

Til dags dato har 30,000 par Rossignol og Dynastar racingski blitt ferdigstilt på tre forskjellige fabrikker. I Moirans Racing Department forbereder Rossignol den kommende starten på World Cup: Den innovative V-Edge teknologien åpner for nye muligheter innen oppsett av sidekanter, og den foreløpige tilbakemeldingen fra utøverne er ekstremt positiv.

«Rossignol har stolt på maskiner fra WINTERSTEIGER for skipreparering i mange år. Etter de vellykkede testene når det gjelder kvalitet og stabilitet, har vi bestemt oss for å utstyre de tre produksjonsstedene i Artes, i Sallanches og i Moirans med den nye Jupiter-skiservicemaskinen for racingskiene og junior-racingskiserien,» forklarer Antoni Jimenez , som er innkjøpssjef i Rossignol-gruppen.

WINTERSTEIGER og Rossignol – et partnerskap fokusert på innovasjon og kvalitet.

Forberedelsene med alle skitestene og innjusteringene av maskinene varte i ett helt år. «Vi er veldig stolte over å ha mottatt dette oppdraget,» sier Daniel Steininger, daglig leder for Sportsdivisjonen i WINTERSTEIGER med et smil. «Det understreker WINTERSTEIGERs kompetanse. Maskinene må oppfylle en spesiell kravprofil, for eksempel har man en driftstemperatur på over 40 °C i Rossignol-selskapets spanske produksjonsområde». På grunn av de høye kravene og Rossignols forventede gjennomstrømningsvolum, ble maskinene i Jupiter-serien spesielt oppgradert. Dette sikrer en perfekt finish med den samme kvaliteten på alle de tre produksjonsstedene: den beste utførelsen og den beste skiservicen for Rossignol racing-serien!

«Dette samarbeidet er av internasjonal betydning fordi Rossignol-merket står for ytelse og kompetanse over hele verden,» sier Steininger. Alle de tre Jupiterne er nå i full drift, og Rossignol er midt i produksjonen av de nye racingskiene. WINTERSTEIGER Racing Team ønsker Rossignol alt hell i rennene.